פוקס פיין רוכשת את פארדיים בעלות של מיליארד דולר

פוקס פיין רוכשת את פארדיים בעלות של מיליארד דולר

אריאל מליק תיווך בעסקת הענק בין חברת פארדיים שנרכשה על ידי פוקס פיין בעלות של מיליארד דולר.

מאת: אריאל מליק

"אריאל מליק"

בגלובס פורסם  סיפור של אלדד וייס שהקים את חברת פארדיים לפני 25 שנה ובחזונו רצה ליצור את המקבילה של מיקרוסופט של תחום חיפושי הנפט. החברה נמכרה לקרנות פרייבט אקוויטי אייפאקס וJMI תמורת סכום עתק של מיליארד דולר. פארדיים מספק כאמור תוכנה לתעשיית חיפושי והפקת נפט וגז.

לוייס אחוזים בודדים בחברה כאשר מטה החברה עבר לפני כמה שנים ליוסטון ארה"ב ושם הוא מבלה חלק ניכר בזמנו. חלק קטן מהחברה מונה 100 עובדים אשר הם 15% מעובדי החברה והם יושבים בהרצליה פיתוח. גם וייס מודה כי הפריצה של החברה נבעה מכך שהפכו לחברה בינלאומית "היינו צריכים את משאבי הניהול והיכולות הבינלאומיות".

פארדיים עברה דרך ארוכה בשוק החל מסטארט אפ ישראלי שניסה להיכנס לתעשיית ההייטק ועד ההגעה לצמרת זה לקח להם כמעט 25 שנה בדרך שרצופת עליות וירידות. במהלך השנים פארדיים רכשה עשר חברות. לדברי וייס "לא היינו מצליחים לעשות את הקפיצה קדימה מבלי להיות חברה פרטית. החיים בחברה ציבורית הם קשים"

פארדיים היא תעשיית ענק כחלק ממוסד שהתפתח סביב חיפוש והפקת נפט וגז. התעשייה עצמה מוערכת בהוצאות 500-600 מיליארד דולר לשנה. היכולת של החברה המבצעת את הקידוח לנתח נכון את הנתונים הסיסמיים שמתקבלים מהבדיקות עוזרים לחברה לעבוד כמו שצריך.

פארדיים פיתחה תוכנה לניהול בסיס נתונים עצום תוך הסתמכות על עיבוד מקבילי וניצול משאבי מחשוב באופן מתוחכם. כך מספקת החברה יישומים שונים שמיועדים לעזרה בחיפוש והפקת נפט. בחרה ישנם חמישה מרכזי פיתוח סביב העולם וכל אחד מהם הינו מרכז ידע בנושא אחר בתחום.

  • אריאל מליק – איש עסקים ויזם.
    משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה מתמחה בשוק ההון

פוסטים אחרונים

נגישות