הקמת שני מפעלים חדשים לשריפת פסולת לצרכי אנרגיה בלידס

הקמת שני מפעלים חדשים לשריפת פסולת לצרכי אנרגיה בלידס

מועצת העיר לידס אשר באנגליה אישרה צמד תכניות בנייה אשר במסגרתן יוקמו בשטחי העיר שני מפעלים לעיבוד ושריפת פסולת – וזאת במטרה להפכה לאנרגיה. בתחילת החודש ניתן האישור לחברת ויאוליה (Veolia) המעניקה שירותים סביבתיים, לבנות מכונה לשריפת 214,000 טונות פסולת ביתית באזור התעשייה. כל זאת כחלק מחוזה 25 השנים שנחתם עם המועצה. גם חברת הפסולת ביפא (BIFFA) קיבלה אישור לבניית מכונה לשריפת פסולת מסחרית.

הובא על ידי אריאל מליק:

המפעל של ויאוליה ישמש אף הוא לשריפת אשפה ביתית כאשר טרם השריפה תוסר מבעוד מועד כל פסולת אשר ניתנת למיחזור. הפסולת שתעובד תייצר אנרגיה וחשמל בקנה מידה לאומי ולא אזורי בלבד – 11.6 מגה וואט וזאת בשאיפה לייצר מספיק חשמל ל-20,000 בתים. בה בעת, המפעל של חברת ביפא אשר יפריד גם כן כל פסולת אשר ניתנת למחזור מבעוד מועד, ייצר חשמל שיספיק ללא פחות מ-51,000 בתים בסביבה. איך שלא תסתכלו על זה – מדובר בהחלט בחדשות משמחות, אריאל מליק מציין.

בין חשמל – למקומות עבודה

רוברט האנט, מנהל אגף שירותי הסביבה של חברת ויאוליה, בירך על ההחלטה שהתקבלה במועצה באומרו "זהו צעד משמעותי קדימה במציאת פתרון ניהול לטווח הארוך. אנו מעריכים כי המתקן נמצא במקום הנכון ויספק את הטכנולוגיה המתאימה ביותר לעיר. המטרה העיקרית שלנו היא צמצום כמות הפסולת הנשלחת להטמנה. השאיפה היא כי בהקמת המפעל הממוקם היטב, נקבל את הפתרונות הפיננסיים והסביבתיים הטובים ביותר עבור הרשות המקומית ומשלם המסים. הקמת שני מפעלים להפקת אנרגיה בלידס - אריאל מליק

חבר הנהלת מועצת לידס מארק דובסון הוסיף כי מדובר בהחלטה הקורמת עור וגידים כבר שנים והפיכתה למציאות מדגימה עד כמה הנושא חשוב לעיר: "מזה שנים אני מדבר על כך שאנו לא יכולים להמשיך ולקבור את הפסולת בקרקע בגלל סיבות כספיות או סביבתיות. זוהי אבן דרך משמעותית אשר תאפשר לנו למחזר ככל יכולתנו" אמר.

אריאל מליק מסביר כי תהליך בניית המפעל של ויאוליה תספק לאזור 300 משרות בנייה זמניות וזאת בנוסף ל-45 עמדות טכניות קבועות. המפעל של ביפא מנגד יספק 300 משרות בנייה זמניות ו-40 תפקידים קבועים.

הטקסט נכתב על ידי אריאל מליק, יזם ואיש עסקים, מתמחה בשוק ההון ואף משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה.

פוסטים אחרונים

נגישות