אריאל מליק: "מדינת ישראל רחוקה מיעדי האנרגיה הירוקה שהציבה לעצמה"

אריאל מליק: "מדינת ישראל רחוקה מיעדי האנרגיה הירוקה שהציבה לעצמה"

הרכבה של לוחות סולאריים

מדינת ישראל טרודה בבעיות שרוב מדינות העולם לא צריכות להיות מוטרדות בהן, כמו טרור, מלחמות, סוגיות של חרדים-חילוניים ועוד.  לכן זה אולי לא כל כך מפתיע שאנחנו מפגרים באחוזים רבים ביעדי המעבר לאנרגיה ירוקה, שהצבנו לעצמנו עוד בשנת 2019.

לדברי מומחה האנרגיה הירוקה אריאל מליק, היעדים שהממשלה מציבה לעצמה נמוכים מלכתחילה מיעדים שמדינות המערב הציבו לעצמן. כך למשל, משרד האנרגיה קבע שבשנת 2030 אנחנו אמורים לעמוד על 30% מפעלים העובדים בשיטות של אנרגיה ירוקה, כשבעולם זה כבר מתקרב ליעד של 50%. ר4ק כדי לסבר את האוזן, בבדיקה האחרונה עמדנו על 10% בלבד.

מדוע מדינת ישראל לא מצליחה לעמוד ביעדי האנרגיה הירוקה שהיא מציבה לעצמה? לאריאל מליק יש כמה תשובות. הסיבה הראשונה היא תיקצוב. כדי שמפעלים יעברו לעבוד בשיטות של אנרגיה ירוקה הם זקוקים לתמריץ כלכלי, אחרת לא יעשו זאת. סיבה שנייה היא חוסר היערכות. כדי שמתקנים יעבדו בשיטות ירוקות, צריך לשנות את כל המנגנונים שמעליהם, וזו היערכות שטרם קרתה, לפחות לא בישראל. סיבה שלישית היא, כמה שזה נשמע עצוב, שאנחנו כמדינה, לא שמנו את איכות הסביבה בראש סדר היום הציבורי שלנו. 

אריאל מליק מתריע, שכמומחה בתחום האנרגיות הירוקות הוא חש את רעידת האדמה האקלימית שעלולה להתרגש גם עלינו בקרוב, אם לא נעשה את סדרי העדיפויות שלנו ונתחיל להשקיע במטרות של איכות הסביבה. מליק: "חשוב לזכור שלמרות השם איכות הסביבה, מדובר באיכות החיים שלנו, בראש ובראשונה".

פוסטים אחרונים

נגישות